vega

Vega

نگاهی به برند وگا آلمان- VEGA

قیمت فروش – لطفا در نظر داشته باشید برای سفارش گزاری محصولات وگا با کلیک بر روی بخش “ثبت پروژه” می توانید سفارش خود را ثبت نمایید

شرکت VEGA Grieshaber KG آلمان یکی از شرکت‌های معروف دنیا در زمینه‌ی تولید تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری سطح و فشار است که به‌ عنوان پیشرو در فناوری و ارائه سنسورهای اندازه‌گیری سطح راداری در جهان شناخته می‌شود.

فن آوری Puls/Radar از شرکت Vega به همراه نوآوری Plics بیش از ۲۰ سال است که به عنوان پیشتاز در اندازه‌گیری سطح، به صورت مطمئن و دقیق در فرایندهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و رضایت کاربران را به همراه داشته اند.

استفاده از فن آوری Puls/Radar جهت شناسایی سطح جامدات انبوه در تانک‌ها تنها با جدیت و نوآوری شرکت VEGA در سال ۲۰۰۴ میلادی امکان‌پذیر گردید و هم‌اکنون این شرکت به‌ عنوان برترین و پرفروش‌ترین سازنده در این شاخه از صنعت مطرح است.

جهت دانلود کاتالوگ فوق می توانید اینجا را کلیک کنید

محصولات

تجهیزات اندازه گیری سطح Level Measurement

شرکت وگا تجهیزات با تکنولوژی های زیر را به منظور اندازه گیری سطح مخازن و … ارائه نموده است .

روش راداری Radar

سطح‌سنج رادار براساس مدت زمان رفت و برگشت موج Wave عمل می‌کند. در روش راداری از موج رادیویی به عنوان تشخیص سیال استفاد می شود . امواج رادیویی جزء امواج الکترومغناطیسی به حساب می‌آیند و فرکانس بالایی در حد گیگاهرتز دارند. سطح‌سنج رادار در بلندترین ارتفاع مخزن نصب می‌شود و آنتن آن، امواج رادیویی ارسال می‌کند.

این روش، غیر تماسی Non-Contact است و چگالی و هدایت الکتریکی ماده موجود در مخزن، تأثیری روی کیفیت اندازه‌گیری ندارد. اما شاید یکی از مهم ترین مزیت های این تجهیز در برابر روش های دیگر این باشد که گرد و غبار و نویز، کوچکترین تأثیری روی عملکرد سطح‌سنج رادار ندارد. مخزنی را در نظر بگیرید که برای انبار کردن توده‌ انباشته‌ای از سیمان به کار می‌رود. در این وضعیت، فضای داخل مخزن همواره پر از گرد و غبار است.

این گرد و غبار، قادر است عملکرد تجهیزی مانند سطح‌سنج التراسونیک را کاملاً مختل کند. ولی سطح‌سنج رادار بدون تأثیرپذیری از این موضوع، به کار خود ادامه می‌دهد. از دیگر مزایای این روش می‌توان به تحمل دما تا حدود  450∘C- که دمای نسبتا بالایی می باشد نیز اشاره کرد.


VEGAPULS 63
VEGAPULS 62 VEGAPULS 61
VEGAPULS 66 VEGAPULS 65 VEGAPULS 64
VEGAPULS 69 VEGAPULS 68 VEGAPULS 67
VEGAPULS WL S 61 VEGAPULS WL 61 VEGAPULS SR 68

اندازه گیری سطح به روش رادار هدایت شده (guided wave radar GWR)

اساس کار این تجهیز، برخلاف تجهیز قبلی، روش تماسی Contact است. در اینجا از Probe هایی برای هدایت امواج رادیویی استفاده می‌شود. با مقایسه این تجهیز با سطح‌سنج رادار، در می‌یابیم که امواج رادیویی دیگر به صورت مخروط منتشر نمی‌شوند و فقط در راستای Probe هدایت کننده، پایین می‌آیند. این تجهیز در فرآیندهایی کاربرد دارد که دی‌الکتریک ماده، نسبتاً پایین باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این تجهیز این است که که استفاده از این تجهیز حتی در هنگام پر شدن مخزن هم دچار اختلال نمی‌شود. در سطح‌سنج رادار هدایت شده، پس از اینکه موج رادیویی به سطح ماده برخورد می‌کند، بخشی از آن به تجهیز بازتابیده می‌شود. اما بخش دیگر، همچنان به راه خود ادامه می‌دهد. در نتیجه، اگر دو ماده با دو دی‌الکتریک مختلف در مخزن وجود داشته باشد، با این روش می‌توان ارتفاع سطح جدا کننده آنها را اندازه‌گیری کرد.

VEGAFLEX 81
VEGAFLEX 82
VEGAFLEX 83
VEGAFLEX 86
VEGAPASS 81
VEGAFLEX

اندازه گیری سطح به روش اولتراسونیک Ultrasonic

در این تجهیزات، امواج التراسونیک به سطح محصول داخل مخزن تابیده می‌شود. این امواج پس از برخورد، به دلیل اختلاف چگالی بین هوا و محصول، از سطح محصول بازتابیده می‌شوند و به سنسور برمی‌گردند. مدت زمان ارسال و دریافت این موج، با فاصله سنسور و سطح ماده ارتباط مستقیم دارد. محاسبه این زمان، معیاری از سطح ماده داخل مخزن فراهم می‌سازد. در این تجهیز فاصله ایی به نام Block Distance وجود دارد که قادر به اندازه گیری این فاصله نمی باشد .

یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های اندازه گیری سطح روش اولتراسونیک می باشد . این روش غیر تماسی است و برای اندازه‌گیری پیوسته سطح به کار می‌رود. یکی از کاربردهای مهم سطح سنج التراسونیک، کانال ورودی تصفیه‌خانه‌ها می باشد .  همچنین می‌توان از این روش برای اندازه‌گیری ارتفاع مایعات، خمیرها و توده‌های انباشته نیز استفاده کرد. برخی انواع سطح سنج التراسونیک، می‌توانند تا حدود ۷۵ متر را نیز اندازه‌گیری کنند. از مزیت‌های این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• عدم تأثیر پذیری از برخی ویژگی‌های محصول مانند ثابت دی‌الکتریک، چگالی و درصد رطوبت
• نصب و راه‌اندازی آسان و سریع و عدم نیاز به نگهداری مرتب
• امکان انجام مراحل کالیبراسیون بدون پر و خالی کردن مخزن

VEGASON 61 VEGASON 62 VEGASON 63
VEGASON

اندازه گیری سطح به روش خازنی Capacitive

سطح سنج خازنی براساس تغییر ظرفیت خازن عمل می‌کند. در هنگام استفاده از این تجهیز، بین پراب (probe) و دیواره مخزن، یک خازن الکتریکی تشکیل می‌شود. البته بایستی جنس دیواره مخزن از ماده‌ای رسانا باشد. هنگامی که فضای بین پراب و دیواره خالی است  خازن تشکیل شده، کمترین ظرفیت ممکن را دارد. در این حالت، هوا نقش دی‌الکتریک را ایفا می‌کند. هنگامی که مخزن پر می‌شود، ماده‌ای غیر از هوا بین دو تیغه خازن قرار می‌گیرد.

دی‌الکتریک این ماده بیشتر از هواست. در نتیجه، ظرفیت خازن بالا می‌رود. اگر هدایت الکتریکی ماده بیشتر از 100μscm  باشد، اندازه‌گیری سطح، مستقل از مقدار دی‌الکتریک ماده موجود در مخزن خواهد بود. در نتیجه، نوسانات مقدار دی الکتریک نمی‌تواند تأثیری روی نتیجه اندازه‌گیری داشته باشد.

VEGACAL  62 VEGACAL  63 VEGACAL  64
VEGACAL  66 VEGACAL  67 VEGACAL  69
VEGACAL 

اندازه گیری سطح به روش هیدرواستاتیک Hydrostatic vega

مبنای اندازه گیری سطح به روش هیدرواستاتیک، اندازه‌گیری فشار است. این روش، مشابه روش فشار تفاضلی Differential Pressure است. تفاوت این روش با روش اختلاف فشار در این است که در این روش مخزن تحت فشار نیست و فقط با محاسبه فشار در کف مخزن، می‌توان ارتفاع را به دست آورد.

در یکی از ساده‌ترین روش‌ها می‌توان یک ترانسمیتر فشار ساده را روی فلنجی در بدنه و نزدیک به کف مخزن نصب کرد به طوری که سنسور آن، در تماس با مایع قرار گیرد. در شیوه‌ای دیگر، سنسور فشار به کمک کابلی از بالا به داخل مخزن فرستاده می‌شود. در این حالت، سنسور در نزدیکی کف مخزن قرار می‌گیرد و بدنه سنسور به بدنه مخزن بسته می‌شود تا از حرکت و ارتعاش احتمالی جلوگیری شود.

VEGABAR 81 VEGABAR 82 VEGABAR 83
VEGABAR 86 VEGABAR 87 VEGABAR 85
VEGABAR

 اندازه گیری سطح به روش رادیومتری Radiation-based level measurement vega

ساس کار این تجهیز روش تماسی است. در اینجا از پراب‌هایی برای هدایت امواج رادیویی استفاده می‌شود. با مقایسه این روش با روش سطح‌سنج رادار، در می‌یابیم که امواج رادیویی دیگر به صورت مخروط منتشر نمی‌شوند و فقط در راستای پراب هدایت کننده، پایین می‌آیند. این تجهیز در فرآیندهایی کاربرد دارد که دی‌الکتریک ماده، نسبتاً پایین باشد.

از ویژگی‌های مهم این روش، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از این تجهیز حتی در هنگام پر شدن مخزن هم دچار اختلال نمی‌شود. در سطح‌سنج رادار هدایت شده، پس از اینکه موج رادیویی به سطح ماده برخورد می‌کند، بخشی از آن به تجهیز بازتابیده می‌شود. اما بخش دیگر، همچنان به راه خود ادامه می‌دهد. در نتیجه، اگر دو ماده با دو دی‌الکتریک مختلف در مخزن وجود داشته باشد، با این روش می‌توان ارتفاع سطح جداکننده آنها را اندازه‌گیری کرد.

FIBERTRAC 31 FIBERTRAC 32 SOLITRAC 31
VEGASOURCE 31 VEGASOURCE 35 SHLD1

FIBERTRAC 31

Find out more here !